Onderweg …

7 december 2006

De goede voornemens woekeren wild dit jaar. Omdat ik niet wil onderdoen voor de studenten van de Universiteit van Leiden, ben ik zonet een van mijn favoriete boekenwinkels binnengewandeld. Passa Porta in de Dansaertstraat in Brussel. Waarom??
Hoe kan iemand ‘geïnteresseerd’ zijn in de Beat Generation en hét beatboek niet in huis, laat stààn gelezen hebben? Niemand weet het. Zelfs de Bijbel en het Rode Boekje staan vredig naast elkaar in mijn boekenkast, de Star Wars encyclopedie naast The Complete Works of Shakespeare. Waar was On The Road van Jack Kerouac?
Sinds zonet heb ik er dus mijn exemplaar. Helaas is het een erg lelijk exemplaar!
Deze versie leek me wel wat:
On The Road
Deze ook, al vind ik het een vreemde cover:
On The RoadII
Maar ik zit dus opgescheept met On The Road/Onderweg:
On The Road/Onderweg

Ach, wee, oh. Deze avond mag het wat mij betreft oude bomma’s regenen. Ik zet mijn eerste échte stappen binnen de beats. Onderweg, dus.

2 Reacties to “Onderweg …”

  1. JanFrans said

    Leuk zeg! zo stiekem van niks weten he. Maar nu zijn we alle2 ontmaskerd. Goed wel dat ik ‘de jouwe’ nu ook ontdekt heb, want erg boeiend allemaal! Je hebt er een nieuwe dagelijkse bezoeker bij.

  2. you go! vergeet zeker niet met pauw te babbelen trouwens wat je eindwerk betreft!

Geef een reactie

